کرایوتراپی

کرایوتراپی چیست ؟

نشستن در یک مخزن سرد ممكن است کار عجیبی باشد. اما این کار که کرایوتراپی نامیده می‌شود، کاربرد زیادی دارد .بعضی از افراد ادعا دارند که سرمای شدید می‌تواند سلامت ذهنی و جسمی و حتی طول عمر را بهبود بخشد. اما علم چه می‌گوید؟این کار یک روند جدید درمانی است.

کرایوتراپی:

کرایوتراپی درمانی است مبتنی بر استفاده از دمای انجماد و یا نزدیک به انجماد. از آن جا که کرایوتراپی نوعی درمان جدید است، برخی از مزایای بالقوه ی آن هنوز ثابت نشده است.

آشناترین فرم ، شامل نشستن در یک محفظه به مدت ۵-۳ دقیقه است. دربعضی از افراد کرایوتراپی تنها در منطقه‌ای از صورت فرد استفاده می‌شود. در برخی دیگر یک میله‌ی کرایوتراپی برای مناطق خاص مانند یک قسمت دردناک استفاده می‌شود. همچنین برای خنثی کردن زگیل یا سلول‌های سرطانی می‌توان بهره برد.

این کار اگرچه در ابتدا ناخوشایند است، اما با هر مرتبه درمان بهتر می‌شود، زیرا بدن به دمای پایین عادت می‌کند و به طور کلی بی‌خطر است، اما مهم است که قبل از آن با پزشک مشورت شود. زنان باردار، کودکان، افراد مبتلا به فشار خون بالا و افراد مبتلا به بیماری قلبی نباید کرایوتراپی کنند. کرایوتراپی طولانی مدت و بیش از چند دقیقه می‌تواند مرگبار باشد.

بهتر است بدانید : 

اثرات درمانی لیزر پرتوان

کاربرد کرایوتراپی یا سرما درمانی

  •  تغییر رنگ پوست (پیگمانتاسیون ها): مانند لک‌های ناشی از آفتاب و لنتیگو
  • برخی ضایعات پیش بدخیمی: مانند کراتوز آکتینیک
  • ضایعات عروقی مانند: انواع همانژیوم‌ها از جمله سارکوم کاپوزی
  • برخی ضایعات ویروسی مثل زگیل و مولوسکوم کنتاژیوزوم
  • کیست‌ها و ضایعات توموری خوش خیم مانند: میلیا، زائده‌های گوشتی (skin tag) و کراتوز سباسه
  • اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئیدها

پایا مهر تجهیز واردکننده انواع دستگاه الکتروتراپی ، دستگاه فیزیوتراپی ، دستگاه لیزر تراپی ، دستگاه توانبخشی ، دستگاه التراسوند تراپی ، کرایو تراپی و مغناطیس درمانی  می باشد.